۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷
تعداد بازدید: ۴۸۸۴۲۳
امیر حسین اخوان در حاشیه سی امین نمایشگاه صنعت چاپ و بسته بندی و ماشین آلات وابسته گفت: تمرکز اصلی انجمن و مجموعه‌های تولیدی بر روی تولید محصولات تبلیغات محیطی است و به عبارتی دیگرهرآنچه که در شهر و خیابان‌ها و بزرگراه‌ها می‌بینید اعم از فلکس، بنر و استیکر توسط همین ۱۳ مجموعه تولید شده است.
کد خبر: ۳۵۳۶۸

جذب 3 هزار میلیارد تومان سرمایه و اشتغالزایی برای 8 هزار نفر در2 سال|گردش مالی سالانه از 20 هزار میلیارد تومان عبور می‌کند

 

امیر حسین اخوان رییس انجمن تولیدکنندگان بنر، فلکس و استیکر در حاشیه نمایشگاه چاپ دیجیتال در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط اظهار کرد: این انجمن از سال 1400 تاسیس و پایه گذاری شد. بیش از 13 کارخانه صنعتی از سراسر کشور در استانهای تهران، اصفهان،حوزستان،البرز،خراسان رضوی و آذربایجان شرقی مشغول به فعالیت هستند و بیبش از 8 هزار نفر پرسنل در این کارخانجات مشغول به کار می‌باشند. تمرکز اصلی انجمن و مجموعه‌های تولیدی بر روی تولید محصولات تبلیغات محیطی است و به عبارتی دیگرهرآنچه که در شهر و خیابان ها و بزرگراه ها می بینید اعم از فلکس،بنر و استیکر توسط همین 13 مجموعه تولید شده است. در ابتدای تاسیس انجمن 6 مجموعه تولیدی حضور داشتند اما با سرمایه گذاری که رقم آن بیش از 3 هزار میلیارد تومان بود و ورود بخشی از واردکنندکان به عرصه تولید تعداد افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه هیچ صنعتی برای نمود و تبلیغات محصول به ارزانی بنر و استیکر موجود نیست ادامه داد: در صنعت تبلیغات محیطی با توجه به ارزان بودن آن بیش از 20 هزار میلیارد تومان گردش مالی این صنعت می باشد که 12 هزار چاپخانه در سراسر کشور محصول این 13 تولید کننده را چاپ می کنند و اگر در هر چاپخانه 2 نفر شاغل باشد  که با آن 8 هزار نفر شاغل در کارخانه ها می شود، گفت بالای 30 هزار نفر از این صنعت ارتزاق می کنند که باید به این جمع، بخش حمل و نقل، گمرک و بین المللی را نیز اضافه کرد و این نشاندهنده ظرفیت و پتانسیل این صنعت است.

جذب 3 هزار میلیارد تومان سرمایه و اشتغالزایی برای 8 هزار نفر در2 سال|گردش مالی سالانه از 20 هزار میلیارد تومان عبور می‌کند

 ایران قطب منطقه در تولید بنر، فلکس و استیکر خواهد شد

امیر حسین اخوان تصریح کرد: ما تمام مواد اولیه را وارد نمی‌کنیم و می شود گفت با توجه به روش های مختلف در تولید بنر (کوتینگ و لمینیشن) تقربا 20 تا 25 درصد از آن از چین وارد می شود که متاسفانه تعرف 20 درصدی آن باعث افزایش قیمت تمام شده محصول می‌شود. البته متقاضی این نوع محصول هم کم هست و دلیل واردات این نوع از مواد صرفا برای تکمیل سبد محصولات می باشد زیرا در غیر این صورت باید واردات صورت گیرد که مجوز آن را هم هر کسی نمی تواند بگیرد.

رییس انجمن تولیدکنندگان بنر، فلکس و استیکر در پاسخ به سئوال خبرنگار خطوط مبنی بر اینکه کیفیت محصول داخل را چگونه ارزیابی می کنید؟ گفت: دستگاه های موجود در کشور همان دستگاه ها در آلمان و کره هستند و این صنعت در ایران کاملا به روز می باشد و می شود گفت ما در منطقه به سمتی پیش می‌رویم که قطب تولید  بنر، فلکس و استیکر خواهیم شد.

 

برچسب ها: نمایشگاه صنعت چاپ بسته بندی ویدیو تولید داخلی #اشتغال ایران قطب منطقه
ارسال نظر
آخرین اخبار